Dem första dagarna i KUTA

Inspirationen flödar, jag fortsätter på det jag påbörjade med förra inlägget.

Jag och Lisa landade alltså sent på kvällen fredagen den 21 september på Bali, Kuta. Det var med darrande ben efter 15 timmars flyg vi mötte upp killarna som stod och väntade med hyrda moppar. Jag var så trött så jag orkade inte äns argumentera emot moppe grejen, hoppade upp bakom Jonte och lät Kuta omfamna mina trötta ögon. Intrycken var många, affärer och blinkande skyltar överallt, folk på moppar och folk på gatan. Så det här var alltså Kuta stad ? Inte som jag hade förväntat mig, kanske en aningen större än vad jag trott men så imponerande. Jag förstår ärligt inte hur dem hittade hela vägen tillbaks från flygplatsen och att vi kom fram oskadda var ju också ett under med tanke på omkörningarna och trafiken vi fick vara med om. Svettig var jag också, som en blöt säl på land ungefär. Men fram kom vi, till New Arena Hotel som är ett lite mer låg standard hotel. Vi mötte direkt upp dem 4 andra, Jens, Erik, Sandra och Linn men eftersom vi var så trötta blev det bara några snabba ord sen i säng. Men inte kunde vi sova bra den natten, ACn i rummet ställde vi på 16 grader, nybörjar miss. Vi låg och huttrade och frös hela natten.
   Kommande dagar såg likadana ut på ett ungefär, vi låg vid poolen, gick till stranden och checkade in alla duktiga surfare. Lärde känna Kuta helt enkelt, vi stannade här tre nätter innan vi bestämde oss för att åka till Gili öarna. Dessa tre nätter var tomma på sömn, vår AC ville inte sammarbeta och fortsatte spruta ut isluft. Vi var på skygarden en kväll (Kutas största discotek) och Erik hamnade skedandes med Lisa emellan oss?! Jag fick inta golvet efter att ha hoat som en uggla full av överenergi eller brist av sömn.
    Sista natten innan förflyttning började vi med våra malaria piller då Gili kan vara malaria drabbat. Och jag väcktes av Lisa som då och då pratade i sömnen och såg konstiga saker i syne.(se bipacksedeln på paketet). Så ja det var som en befrielse att åka från New Arena och Kuta. Vi gick upp klockan 6 den morgonen och åkte iväg i en minibuss vid halv sju tiden. Bilresan tog 2 timmar, men det var soluppgång och väldigt vackert så enbart njutning.

Men hur resan fortsätter sen, ja det får ni läsa i nästa inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0