Ledarutbildning

Ännu ett försenat inlägg, detta beskriver förra helgen.
För er som inte vet så var jag i Småland förra helgen på en ledarutbildning på en kursgård som heter "Gransnäs".
Kursens tema var bibeln och det var så tråkigt som det låter. Vi fick lära oss hela gamla testamentet på dryga tre timmar och efter det kunde vi rabbla den på 2 minuter, få ord som en ramsa. Annars var det andra trevligheter som att träffa människorna som jag inte träffat på år och dar. Jag ska förvåna er och säga att några av dessa människor bor bara någon backe i från mig, i samma område och allt. Men det blir så att man ändå aldrig träffas, konstigt nog.
Iallafall mer vi gjorde under helgen var att vi paddlade kanot, snacka om att man hade träningsvärk i armarna dagen efter, man är så pass klen. Körsång, en massa fina låtar, blev känslomässigt när det dök upp någon låt med bakomliggande minnen ifrån. Sedan såklart en massa lekar och ett helt gäng med bullar,god mat samt choklad. På natten frös vi halvt ihjäl med tunn tunna täcken i våningssängar som var nerkluddrade.
Helgen är svår att beskriva i ord, det gick upp och ner med både känslor och kulfaktorn. Men vi kan väl summera helgen som rolig, lärorik och trevlig, på minussidan hamnar bibelföreläsningen
.

Förresten vi har en ny präst i vår församling, en tjej och hon verkar mycket trevlig och alla till lags. Detta konfirmandledar år verkar gå mot rätt håll, jag tror det blir en intressant utmaning!

Så adjö.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0