Det är som det är

Det är så lätt att halka in i en parallel värld. Världen existerar jämsides med den här världen och den påminner om den, men är ingen del av den. Den svarta vågen väller fram och förmörknar den annars friska hjärnan. Hela världen utplånas under de få minuterna. Man blickar runt omkring sig för att se om de andra människorna likaså jag råkat för samma sak, samma känsla. Ingen kan bekräfta det jag känner, jag är den enda. Rusar ut och försöker fly från mörkret men det kretsar hårt i huvudet. Mörker, idel mörker. Allting sitter i huvudet , några lyckas ta sig över gränsen i etapper genom att göra ett antal hål i hinnan, mellan här och där tills det blir en öppning.
Sedan upptäcker man att tiden kan gå i cirkel eller baklänges eller hoppa från nutid till dåtid.
Vissa kallar detta galenskap, någon form av en psykisk störning. Jag kallar det att ha förlorat en stark dröm, den jag trodde var oöverlägsen, jag kan ha haft fel. Ett som är säker är att man inte kan bortse från världen, den snurrar på likaså tiden. Jag kan heller inte bortse ifrån att vissa drömmar och mål inte hör till verkligheten.
Krossad 

En liten underlig text ni får ta del av, kan ha ett sammanhang med vår svenska lärare och hennes beteende.
En skildring av stulna år.

På återseende :Josefin Lind

Kommentarer
Postat av: maja

mvg+ var den texten värd!

2009-06-10 @ 21:00:41
Postat av: Anonym

Det vet jag inte riktigt, men tack så mycket Maja <3

2009-06-10 @ 21:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0