Karnebåtfestivalen i Valdermarsvik

Ett litet försenat inlägg från i Lördags kommer här. Har tyvärr inte hunnit med någon uppdatering på sistone då mina föräldrar har semester och det sker events hela tiden som de släpar med mig på.

Vi åkte till Valdermarsvik vid lunchtid på lördagen för att gå på den årliga båtfestivalen. Jag personligen har aldrig varit med på den då jag varit upptagen just den helgen med annat men familjen har det som en årlig tradition. Vi bodde över hos min gudmor + familj, vi brukar säga mammas låtsas syster och våra låtsas kusiner. Det har alltid varit så och kommer föralltid vara. Båtfestivalen var sådär om jag ska säga något om den, ganska lite folk och det fanns inte så mycket att göra. Lite karuselller som jag vägrade åka, marknaden bestod av det vanliga .. solglasögon .. munkar..
 T-shirtar, några band som spelade och karnevalen. Dock var det mysigt att sitta på brygga och se alla båtar gå i hamn, sjärgårdslivet är underbart!
Blev sedan att cykla hem, klockan var ca 00.00 och det började bli ordentligt mörkt, var sådär ganska rädda. Haha spöken finns ? Väl hemma i stugan låg vi under täcket och skrämde upp oss själva, vi trodde oss se saker som att dörren rörde sig och en grå hand.. , fjantiga!
På återseende : Josefin Lind



Kommentarer
Postat av: tuija

bra skrivet o jag fick mig ett gott skratt:)

2009-07-11 @ 13:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0