Bär i mängder

Har ni också varit ute i skogen och plockat bär? Vi  var ute en dag och plockade ca 12 hela litrar med blåbär! Flitigt eller? I år är det ett blåbärs år och det finns enormt mycket där ute ..
Självklart har vi också plockat jordgubbar.. och körsbär från alla körsbärsträd på tomten. Nu återstår bara hallonen men det dröjer inte någon längre tid.. Visste ni förresten att blåbär innehåller en massa antioxidanter och de små blå bären är bra för synen samt magen. Ät nu mycket färska bär i sommar, passa på nu när det finns! De är så goda!




Några av bären vi plockade, en del hamnade i magen och andra i frysen.


Nu ska ni få höra .. Jag vaknade imorse av en gudomlig lukt som spred sig över hela huset. Mamma har precis tagit ut blåbärsmuffinsarna ur ugnen, gissa om jag blir glad som får äta nygräddade muffins med mjölk till frukost! Sommarlovet är bara för gött ibland, inte minst när föräldrarna har semester och hinner baka samt hinner umgås. Det händer inte ofta i vanliga vardagen kan jag tillägga.




På återseende : Josefin Lind


Kommentarer
Postat av: FASTER

DET DÄR MED ATT PLOCKA SÅ DÄR MYCKET BÄR MÅSTE VA NÅT ÄRFTLIGT FRÅN FARMOR. TROR JAG. FRÅGA PAPPA... KRAM KRAM.

2009-07-26 @ 23:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0